Inginerii ceferisti :-)

Se pare ca sunt multi ingineri la IT in cadrul CFR-ului. Cum naiba poti investi bani intr-un serviciu nou care are scopul sa minimizezi aglomeratia/costul blietarii in gara si sa iti dai cu tesla asa de bine incat sa reusesesti sa dai nici un motiv clientilor de a folosi acest nou serviciu. Ei au mai facut asta odata cu rezervarea telefonica. Sa descriem procesul de rezervare telefonica:

  • suni la nu stiu ce numar
  • spui ca vrei rezervare
  • se aproba si trebuie sa te duci cu min 30′ inainte ca sa iti ridici biletul
  • platesti pentru onoarea
  • nu poti rezerva cuseta!

In mod normal (din experienta mea din ultima juamte de an) nu ai nevoie sa ajungi decat cu max 20′ inainte de ora de plecare si poti sa iti iei bilet lejer si fara sa platesti animala aia de taxa.  Date astea in ce conditii as folosi eu rezervarile telefonice ?? Nu am nici un motiv (singurele ar fi ca mi-as putea permite sa ajung mai tarziu la gara sau imi rezerv un anumit loc sau e mai ieftin). Banuiesc ca serviciul asta e foarte putin folosit.

Sa trecem la rezervarea online.

In mod normal mi-as face rezervarea online ca sa imi pot permite sa ajung mai tarziu la gara si sa nu mai trec pe la ghiseul din gara. Deci procesul curent este asa:

  • faci cont
    • bagi nume, id cont, adresa !
  • intri online si platesti (cu un produs bancar de la Raiffaisen Bank)
  • tiparesti rezultatul si te prezinti cu el in tren.

Totul e frumos si bine cu cateva amendamente:

  • de ce imi trebuie cont ?
  • nu stiu cum arata produsul de la raiffaisen dar m-as astepta sa pot plati online cu card fara sa stiu/interesaza ca e raiffeissen.
  • de ce le trebuie adresa mea de acasa ?
  • de ce pun o parola ei si nu pot sa imi dau eu parola ?

Ce era sa pot sa ma duc .. sa scriu 2 chestii: ce bilet vreau si cum ma cheama .. sa platesc cu cardul  si sa ma duc cu rezultatul tiparit la tren ? Aia de la avioane cum draci pot sa faca asta si un cuc de tren romanesc vrea sa stie ce numar port la chiloti ? Nu am sa pot intelege over-engineering-ul asta 100 de ani.

Cu contul in sine nu am o problema dar ar trebui sa pot sa DECID eu daca vreau sau nu cont-ul ala. In mod normal ar trebui sa pot comanda fara sa am nevoie de cont.

Mihai

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la Inginerii ceferisti :-)

  1. redover zice:

    Raspuns: niste idioti care si-o mai luat niste spaga pentru sistemul in discutie, iar procentul spagii=diminuarea serviciilor software aferente.
    Pacat de tara asta ca-i asa de frumoasa dar e guvernata de niste incapabili.
    Nu inteleg de ce Dumenezeu nu copie ceea ce exista de ani de zile in alte tari.
    Iar chestia cu Raiffaisen mi se pare strigatoare la cer. Cum poate sa ma oblige cineva sa folosesc o anumita banca pentru niste servicii pe care oricum le platesc din bani mei.

Lasă un răspuns

